Contacteer ons

Algemene verkoopsvoorwaarden - HK SOLUTIONS / Magex BENELUX

Artikel 1 – Doel

  1. MAGEX BENELUX - HK SOLUTIONS heeft als hoofdactiviteit de verkoop van vaste of mobiele betaalterminals, de verkoop van automaten en het aanbieden van op maat gemaakte storingsdiensten tegen betaling.

  2. Naast de toepassing van deze algemene voorwaarden zijn abonnementscontracten voor elektronische betalingen en storingscontracten, onder andere, onderworpen aan bijzondere voorwaarden die vermeld worden in specifieke documenten.
     

  3. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en commerciële relaties gesloten tussen enerzijds HK SOLUTIONS, of elke persoon die haar vervangt, en anderzijds elke natuurlijke of rechtspersoon, hierna aangeduid als de “Klant” of de “contractant”.
     

  4. Door een bestelling te plaatsen, aanvaardt de Klant volledig en zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden. Elke tegenstrijdige voorwaarde van de Klant is niet tegenstelbaar aan HK SOLUTIONS. Geen enkel ander document bindt HK SOLUTIONS.
     

  5. Voor elke bestelling op afstand worden deze algemene voorwaarden steeds ter beschikking gesteld en vereisen zij geen specifieke goedkeuring of handtekening.
     

  6. De betaalterminals die door HK SOLUTIONS worden verkocht, zijn specifiek ontworpen voor gebruik met Belgische banken. Daarom vereist het gebruik ervan buiten België een domiciliëringscontract bij een Belgische bank.
     

  7. Elke verbintenis aangegaan door werknemers, ingenieurs, agenten of vertegenwoordigers van HK SOLUTIONS is slechts bindend na formele aanvaarding door HK SOLUTIONS, middels het uitgeven van een bestelbon, ondertekend door een daartoe bevoegde persoon.
     

  8. Het eventuele, zelfs herhaalde, niet-uitvoeren van enige clausule van deze algemene of bijzondere voorwaarden kan in geen geval worden uitgelegd als een afstand van het recht om de betreffende clausule alsnog toe te passen en geldt enkel als een loutere tolerantie.
     

  9. Elke betwisting moet door middel van een aangetekend schrijven aan HK SOLUTIONS worden gemeld binnen 8 kalenderdagen na de op de bestelling/offerte vermelde datum, op straffe van onontvankelijkheid.





    Artikel 2 – Leveranciers

     

  10. Bijzondere voorwaarden voor bijkomende leveringen/diensten doen geen afbreuk aan de voorwaarden van de hoofdorder en moeten uitdrukkelijk worden aanvaard door HK SOLUTIONS.
     

  11. Elke leverancier verbindt zich ertoe om aanvullende bestellingen onder de voorwaarden van de oorspronkelijke bestelling te aanvaarden en te leveren aan HK SOLUTIONS, waarbij HK SOLUTIONS de mogelijkheid behoudt om over de betreffende bijzondere voorwaarden te onderhandelen of om de gehele aanvullende bestelling te annuleren, mits betaling van een schadevergoeding van 5 % van de prijs van de aanvullende bestelling, indien hierover geen akkoord wordt bereikt.
     

  12. De leverancier moet HK SOLUTIONS uitdrukkelijk vóór het uitbrengen van de offerte op de hoogte brengen indien hij voornemens is zijn eigen aankoopvoorwaarden toe te passen.
    Bij gebrek daaraan, en zelfs indien deze voorwaarden bij de bestelling worden gevoegd, zullen de onderhavige algemene voorwaarden voorrang hebben op die van de leverancier.






    Artikel 3 – Offertes

     

  13. De website van HK SOLUTIONS (https://www.hksolutions.eu) is een informatieve website met louter indicatieve informatie over bepaalde producten en/of diensten die door HK SOLUTIONS worden verhandeld.
     

  14. HK SOLUTIONS stelt haar offertes op basis van alle schriftelijke informatie die door de Klant/contractant is verstrekt, welke als juist en volledig wordt beschouwd.
     

  15. Alle contractuele informatie wordt uiterlijk bij bevestiging van de bestelling bevestigd.
     

  16. Het gewicht, de afmetingen, de capaciteiten, de prijzen, de prestaties en andere gegevens die op de website of in bijlagen bij de offerte worden vermeld, zijn louter indicatief en binden HK SOLUTIONS slechts voor zover hierop uitdrukkelijk wordt verwezen in de bijzondere voorwaarden of in de dienstverleningsovereenkomst.
     

  17. HK SOLUTIONS is afhankelijk van de levertijden van haar leveranciers en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vertragingen waarvoor zij niet verantwoordelijk kan worden gehouden.
     

  18. HK SOLUTIONS behoudt zich het recht voor om een betaling niet te registreren en/of een bestelling niet te bevestigen om diverse redenen, met inbegrip van bevoorradingsproblemen of moeilijkheden met betrekking tot de ontvangen bestelling.






     

Artikel 4 – Bevestiging van uw bestelling
 

  1. Voor elke bestelling op afstand geldt dat de bevestiging van de bestelling een volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze algemene verkoopsvoorwaarden inhoudt.
     

  2. De bij de bestelling verstrekte gegevens, evenals de geregistreerde bevestiging, vormen het bewijs van de transactie. De Klant/contractant erkent hiermee de inhoud volledig te kennen. De bestelbevestiging geldt als handtekening en aanvaarding van de uitgevoerde handelingen.
     

  3. Een samenvatting van de gegevens van uw bestelling en een link naar deze algemene verkoopsvoorwaarden kunnen per e-mail worden verzonden naar het bevestigingsadres van uw bestelling.





    Artikel 5 – Prijs en betaling

     

  4. De prijzen van de producten en diensten van HK SOLUTIONS worden vermeld in euro exclusief btw, tenzij anders vermeld, en zijn exclusief verwerkings- en verzendkosten.
     

  5. De prijs dient eveneens in euro te worden betaald, ongeacht de herkomst of bestemming van de bestelling.
     

  6. HK SOLUTIONS behoudt zich het recht voor om haar prijzen op elk moment te wijzigen. De gefactureerde prijs is evenwel de prijs die geldt op het moment van bevestiging van de bestelling, onder voorbehoud van beschikbaarheid.
     

  7. Tenzij anders overeengekomen, is de totale prijs contant betaalbaar op de dag van bestelling.
     

  8. De btw en eventuele andere belastingen en heffingen, evenals eventuele wijzigingen daarvan, zijn steeds ten laste van de Klant/contractant.
     

  9. Betwisting van een factuur dient binnen 3 dagen na verzenddatum van de factuur te gebeuren.
     

  10. Facturen, pro-formafacturen, voorschotten of bestelbonnen dienen volledig te worden betaald binnen 15 kalenderdagen na de bestelling. Bij gebreke daaraan worden de verschuldigde bedragen van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd met een rente van 12,00 % per jaar, berekend naar rato van het aantal kalenderdagen vertraging.
     

  11. Achterstallige bedragen worden van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd met een vertragingsvergoeding van 1,5 % per maand, berekend naar rato van het aantal kalenderdagen vertraging, met een minimum van 50,00 EUR exclusief btw.
     

  12. In elk geval geeft een onbetaalde factuur HK SOLUTIONS het recht om de uitvoering van de levering of dienst op te schorten tot volledige betaling van de verschuldigde bedragen, ten laste van de Klant/contractant in gebreke.
     

  13. In geval van betalingsregeling of betaling in termijnen vervalt deze overeenkomst automatisch bij de eerste betalingsachterstand. In dat geval wordt het volledige bedrag van de bestelling opeisbaar onder de voorwaarden van artikelen 5.7 en 5.8 van deze algemene voorwaarden.
     

  14. Bij blijvende wanbetaling wordt de schuld overgedragen aan een derde partij (incassobureau, gerechtsdeurwaarder, advocaat, …). Voor rappels of ingebrekestellingen per aangetekende brief wordt 50,00 EUR exclusief btw per brief aangerekend als forfaitaire en onherleidbare schadevergoeding.
     

  15. De goederen die door HK SOLUTIONS aan de Klant/contractant worden geleverd of verkocht, blijven uitsluitend eigendom van HK SOLUTIONS tot volledige betaling van de prijs. Het risico met betrekking tot deze goederen gaat echter over op de Klant/contractant bij levering, die vanaf dat moment verantwoordelijk is voor alle schade veroorzaakt aan of door deze goederen.





    Artikel 6 – Beschikbaarheid

     

  16. De producten van HK SOLUTIONS zijn beschikbaar zolang ze zichtbaar zijn op de website https://www.hksolutions.eu en zolang de voorraad strekt.
    Voor niet-voorradige producten zijn de aanbiedingen afhankelijk van de beschikbaarheid bij de leveranciers van HK SOLUTIONS. Indien een product na bestelling niet meer beschikbaar is, wordt de Klant/contractant hiervan per e-mail op de hoogte gesteld.
     

  17. Tenzij de Klant kiest voor een gelijkwaardig vervangproduct, kan de niet-beschikbare bestelling op eenvoudig verzoek van de Klant worden geannuleerd. In dat geval wordt het betaalde bedrag terugbetaald indien de rekening van de Klant reeds was gedebiteerd.





    Artikel 7 – Levering – aansluiting

     

  18. De producten worden verzonden naar het door de Klant opgegeven leveringsadres, waarbij de leveringstermijn die bij de bevestiging van de bestelling wordt vermeld, slechts indicatief is.
     

  19. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de volledigheid en juistheid van de verstrekte gegevens, met name het leveringsadres, te controleren.
     

  20. HK SOLUTIONS wijst alle aansprakelijkheid af voor invoerfouten en de eventuele gevolgen daarvan, zoals vertragingen of leveringsfouten. De kosten voor het opnieuw verzenden van de bestelling zijn ten laste van de Klant/contractant.
     

  21. Een leveringsdatum wordt meegedeeld vóór de bevestiging van de bestelling, afhankelijk van de gekozen transporteur. De leveringstermijnen beginnen te lopen vanaf de verzending van de bestelling. Hoewel vermelde verzend- of leveringstermijnen louter indicatief zijn, zal HK SOLUTIONS deze termijnen zo goed mogelijk naleven. Eventuele vertragingen geven de Klant/contractant geen recht op annulering van de bestelling, weigering van de goederen of schadevergoeding.
     

  22. In geval van vertraging bij verzending wordt de Klant per e-mail geïnformeerd over de gevolgen voor de oorspronkelijke leveringstermijn. Indien de Klant een vertraging van meer dan 8 werkdagen na de verzenddatum in deze e-mail opmerkt, wordt verzocht contact op te nemen met de klantendienst van HK SOLUTIONS per telefoon of e-mail. Het wordt echter aanbevolen om vooraf contact op te nemen met het postkantoor of het afhaalpunt.
     

  23. HK SOLUTIONS behoudt zich het recht voor om de bestelde diensten te laten uitvoeren door een medewerker of onderaannemer van haar keuze, onder haar verantwoordelijkheid. Interne bekabeling of elektrische aansluiting is niet inbegrepen in de installatie en zal afzonderlijk worden gefactureerd. Installatiewerkzaamheden worden uitgevoerd tijdens kantooruren, van maandag tot vrijdag, van 9.00 tot 18.00 uur.
     

  24. De Klant is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van een geschikte locatie voor de installatie en het gebruik van het geleverde materiaal. De Klant moet ook het terrein voorbereiden volgens de specificaties van het contract en/of de gebruiksaanwijzing. Voor apparaten die op een telefoon- en/of internetnetwerk zijn aangesloten, dient de Klant te beschikken over een telefoon- en/of internetlijn en een 220 V stopcontact dat beveiligd is tegen stroomstoringen.
     

  25. HK SOLUTIONS is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit storingen in telefoonlijnen, stroomvoorziening of defecten in haar systeem/software. De Klant moet toegang verlenen tot telefoonverbindingen en zijn IT-apparatuur indien dit nodig is voor de werking van het materiaal en de toepassingen. Indien de benodigde infrastructuur voor installatie en werking van het materiaal ontbreekt, behoudt HK SOLUTIONS zich het recht voor om een tweede interventie te factureren tegen het dan geldende tarief, zijnde …………….. EUR exclusief btw.





     

Artikel 8 - Onvoorzienbare omstandigheden en onvoorziene verplichtingen

 

  1. Elke omstandigheid die op het moment van de bestelling redelijkerwijs onvoorzienbaar en onvermijdbaar was, en die de uitvoering van het contract financieel of op een andere manier aanzienlijk moeilijker of duurder maakt, wordt beschouwd als overmacht.
     

  2. De volgende omstandigheden worden onder meer beschouwd als gevallen van overmacht of als onvoorziene situaties die de uitvoering van het contract bemoeilijken, duurder of gevaarlijk maken: elke situatie buiten de wil van een van de partijen, onbeschikbaarheid of prijsstijging van materialen en grondstoffen, weersomstandigheden die de verplaatsing belemmeren, ongevallen, oorlog, pandemie, elke vorm van hacking of cybercriminaliteit, inbeslagname, embargo, algemene transportbeperkingen of -tekorten, energiebeperkingen of -tekorten, stakingen en lock-outs, vaststelling van gevaarlijke stoffen zoals asbest, stroom- of netwerkstoringen, onbeschikbaarheid van netwerken als gevolg van de leverancier of de Klant/contractant, enz.
     

  3. In deze omstandigheden is HK SOLUTIONS gerechtigd om herziening of ontbinding van het contract te vragen.
     

  4. Dergelijke omstandigheden leiden tot een opschorting van de uitvoering van de werken (installatie) of diensten tot de situatie is geregulariseerd. De uitvoeringstermijn wordt automatisch verlengd met de duur van de onderbreking, vermeerderd met de tijd die nodig is om de installatie of dienstverlening opnieuw op te starten.
     

  5. Indien de dienst betrekking heeft op herstellingen, netwerkbeheer of een vergelijkbare dienst, ontslaan deze omstandigheden HK SOLUTIONS van elke aansprakelijkheid voor eventuele schade, nadeel of gevolgen die uit deze omstandigheden voortvloeien, met inbegrip van het onvermogen om de dienst onder dezelfde voorwaarden voort te zetten.
     

  6. Bij definitieve overmacht zijn de partijen volledig bevrijd van hun wederzijdse verplichtingen en eindigt het contract, waarbij elke partij de andere moet vergoeden voor gemaakte kosten of prestaties in het kader van de contractuele relatie.





    Artikel 9 - Wijzigingen en bijkomende diensten

     

  7. Indien de Klant/contractant wijzigingen of toevoegingen wenst aan de te leveren of reeds uitgevoerde goederen of diensten, kunnen de Klant en HK SOLUTIONS in onderling overleg een nieuwe prijs overeenkomen.
    Elke wijziging die na de offerte of de bestelling wordt gevraagd, dient schriftelijk te worden vastgelegd of te worden bevestigd in een door HK SOLUTIONS erkend schriftelijk document.
     

  8. De Klant/contractant is gehouden tot betaling van de prijsverhogingen die voortvloeien uit de gevraagde wijzigingen of aanvullingen.
     

  9. Zelfs bij een vaste prijs kunnen alle bestellingen van aanvullende goederen, werken of diensten door de Klant/contractant, evenals de bijbehorende prijsbepaling, met alle wettelijke middelen worden bewezen.
     

  10. Het verzoek om bijkomende werkzaamheden kan automatisch leiden tot een verlenging van de uitvoeringstermijn en een opschorting van de werken of diensten tot er een schriftelijk akkoord wordt bereikt.





    Artikel 10 – Controle en fraudebestrijding

     

  11. In het kader van fraudepreventie bij het gebruik van betaalmiddelen en klantaccounts, en ter versterking van de veiligheid van transacties, behoudt HK SOLUTIONS zich het recht voor om de persoonlijke gegevens die door de Klant zijn verstrekt, te controleren.
     

  12. HK SOLUTIONS mag alle maatregelen nemen die zij noodzakelijk acht om te bevestigen dat de rekeninghouder van wie de bankrekening wordt gedebiteerd daadwerkelijk de persoon is die de bestelling heeft geplaatst, om fraude te voorkomen.





     

Artikel 11 – Leasingcontracten met een derde partij

 

  1. Elke bestelling in het kader van een “leasing” of “renting” met een derde partij moet worden afgerond binnen 30 dagen na ondertekening van de bestelbon. Het contract wordt als afgerond beschouwd wanneer het dossier volledig, correct en goedgekeurd is door de derde partij die eigenaar is van het contract.
     

  2. Door ondertekening van een “leasing”- of “renting”-contract aanvaardt de Klant zonder voorbehoud de voorwaarden van het betreffende contract. Indien het contract niet binnen de opgegeven termijn wordt afgerond, zal HK SOLUTIONS de Klant zonder ingebrekestelling factureren voor het volledige bedrag van de factuur die normaal gezien aan de derde partij wordt gericht, vermeerderd met eventuele vertragingskosten vanaf 30 dagen na ondertekening van het contract.
     

  3. Indien de derde partij de factuur van HK SOLUTIONS SA niet binnen 15 dagen betaalt, is de ondertekenaar van het contract hoofdelijk aansprakelijk voor het volledige factuurbedrag. Deze bedragen zijn niet verhandelbaar.
     

  4. Bij weigering van een leasingaanvraag door een financiële partner (derde partij), wordt de aanvraag automatisch omgezet in een klassieke HK-LOC-huur, gefactureerd aan de vooraf overeengekomen prijs en met dezelfde looptijd en verplichtingen. Hierop zijn specifieke voorwaarden van toepassing.
     

  5. Bij vroegtijdige beëindiging van een “leasing” of “renting” met een derde partij is de Klant gehouden om de algemene voorwaarden van het betreffende contract na te leven en, indien van toepassing, een vroegtijdige beëindigingsvergoeding en de resterende waarde te betalen zoals bepaald in het contract. Aan het einde van het contract ontvangt de Klant van de derde partij een factuur voor de overname van het contract.
     

  6. Bij afloop van het “leasing”- of “renting”-contract verbindt de Klant zich ertoe de resterende waarde te betalen zoals bepaald in het contract om de eigendomsoverdracht te verkrijgen.
     

  7. Bij afloop van het “leasing”- of “renting”-contract kan de Klant ervoor kiezen om de resterende waarde te betalen om de eigendom over te nemen of om een nieuw rentingcontract af te sluiten voor nieuwe apparatuur.
     

  8. Voor HK-LOC-huur wordt bij de eerste factuur een forfaitair bedrag van 99,00 EUR exclusief btw aangerekend voor administratiekosten, activatie en installatie van de betaalterminal. Een trimestriële domiciliëring is verplicht om onderbreking van de dienstverlening te vermijden. Heractivering van de dienst na de tweede herinnering brengt kosten van 50,00 EUR exclusief btw met zich mee.
     

  9. Tenzij anders vermeld in het contract of in bijzondere voorwaarden, wordt elk HK-LOC-huurcontract afgesloten voor een minimale looptijd van 36 maanden vanaf ondertekening. Bij een leasingaanvraag gelden de voorwaarden van die aanvraag boven de HK-LOC-voorwaarden en verbindt de Klant zich voor de vooraf overeengekomen duur.
     

  10. Bij eenzijdige vroegtijdige beëindiging van het HK-LOC-huurcontract door de Klant geldt een opzegtermijn van 6 maanden. De Klant moet een schadevergoeding betalen in verhouding tot het aantal resterende maanden van de initiële looptijd, met een maximum van forfaitair 750,00 EUR.
     

  11. Bij schade als gevolg van verkeerd gebruik of oneigenlijk gebruik van de apparatuur die leidt tot volledige defecten, betaalt de Klant een franchise van 399,00 EUR exclusief btw. Indien de apparatuur onbruikbaar wordt gemaakt door onoordeelkundig gebruik, betaalt de Klant daarnaast 50,00 EUR exclusief btw administratiekosten voor heractivering van het nieuwe toestel.
     

  12. HK SOLUTIONS blijft eigenaar van het bij de Klant geplaatste materiaal. De geleverde goederen blijven eigendom van HK SOLUTIONS tot volledige betaling van het factuurbedrag.
     

  13. Bij een bestelling via een “leasing” of “renting” met een derde partij gaat de eigendom over van HK SOLUTIONS naar de derde partij na levering, mits de derde partij de levering bevestigt met de Klant en de betaling valideert. Tijdens de wachttijd voor betaling of afronding van het dossier is de Klant verantwoordelijk voor het bewaren en beveiligen van de goederen.
     

  14. Vanaf levering of verzending van de goederen naar de overeengekomen plaats draagt de Klant het risico van schade, verlies, vernietiging of diefstal van het goed en zijn onderdelen. Indien de Klant voor aankoop opteert, blijft HK SOLUTIONS eigenaar van de goederen totdat de volledige aankoopfactuur is betaald; de Klant mag het goed niet bezwaren of overdragen.
     

  15. In geval van huur geldt hetzelfde verbod. HK SOLUTIONS blijft eigenaar van de door de Klant gehuurde goederen. Bij aankoop blijft de Klant maandelijkse technische ondersteuning en servicekosten verschuldigd. Bij wanbetaling behoudt HK SOLUTIONS zich het recht voor om de betaalservice stop te zetten tot volledige betaling, met heractiveringskosten na de tweede herinnering.





    Artikel 12 – Garantie

     

  16. Gekochte producten vallen onder de “fabrieksgarantie” vermeld op de productfiche, in de bijgesloten handleiding of downloadbaar op de website van de fabrikant. De “fabrieksgarantie” bedraagt meestal één jaar en dekt onderdelen en werkuren. In geval van defecten tijdens deze periode worden herstellingen gratis uitgevoerd door het erkende nationale netwerk van technische centra van de fabrikant. De Klant dient rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant voor controle en afhandeling.
     

  17. Om van de garantie gebruik te maken, moet de Klant de aankoopfactuur bewaren. HK SOLUTIONS is echter niet aansprakelijk indien de fabrikant weigert garantie te verlenen wegens verkeerd gebruik of een oorzaak die buiten de garantievoorwaarden valt.
     

  18. Voor andere verzoeken (niet onder de fabrieksgarantie) moeten klachten of verzoeken tot omruiling of terugbetaling per post binnen 30 dagen na levering worden gestuurd naar het volgende adres: 44 rue de l'Industrie, 8069 Strassen - LUXEMBURG. Producten moeten in originele staat worden geretourneerd met alle toebehoren (accessoires, verpakking, handleiding), na schriftelijke goedkeuring van HK SOLUTIONS.





    Artikel 13 – Aansprakelijkheid

     

  19. De aangeboden producten voldoen aan de geldende Belgische wetgeving. HK SOLUTIONS is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van verkeerd gebruik van de gekochte producten of voor ongemakken of schade in verband met het gebruik van internet, zoals serviceonderbrekingen, externe inbraak of de aanwezigheid van virussen.
     

  20. Indien de Klant/contractant bewijst dat HK SOLUTIONS een fout heeft begaan die hem schade heeft berokkend, wordt uitdrukkelijk bepaald dat de aansprakelijkheid van HK SOLUTIONS strikt beperkt blijft tot het vervangen of herstellen van de defecte onderdelen en in geen geval betrekking heeft op andere gevolgen van de defecte onderdelen.
     

  21. Voor schade na levering aan personen of goederen van derden dient de Klant/contractant zich tegen dergelijke risico’s te verzekeren.
     

  22. Indien zich een dergelijk risico voordoet, ziet de Klant/contractant af van elke vorm van verhaal tegen HK SOLUTIONS, tenzij anders vooraf overeengekomen of in geval van grove schuld of opzet.
     

  23. Bij aansprakelijkheid en directe schade wordt overeengekomen dat HK SOLUTIONS slechts gehouden is tot vergoeding binnen de grenzen van de manifeste kostprijs van het geleden nadeel.





     

Artikel 14 – Vertrouwelijkheid

 

  1. De Klant verbindt zich ertoe geen persoonlijke gegevens met betrekking tot de Vennootschap en haar Klanten, die worden verzameld en geregistreerd in het kader van de bestelling, te reproduceren, mee te delen of te gebruiken, en onthoudt zich ervan rechtstreeks contact op te nemen met of verkopen te doen aan de Klanten van de Vennootschap.
     

  2. Deze verplichting blijft van kracht gedurende 2 jaar vanaf de laatste bestelling bij de Vennootschap. Bij schending van deze verplichting is de Klant een schadevergoeding van 50.000 euro per inbreuk verschuldigd, onverminderd het recht van de Vennootschap om een hoger bewezen schadebedrag te vorderen.





    Artikel 15 – Onafhankelijkheid van bepalingen

     

  3. De nietigheid, ongeldigheid, onwettigheid of niet-afdwingbaarheid, geheel of gedeeltelijk, van een bepaling van deze algemene voorwaarden heeft geen invloed op de geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen of delen daarvan.





    Artikel 16 – Intellectuele en industriële eigendom

     

  4. Alle plannen, tekeningen, schema’s, diagrammen, codes en technische documenten, zowel fysiek als digitaal of in informaticavorm, die door HK SOLUTIONS aan de Klant/contractant worden verstrekt, blijven de exclusieve eigendom van HK SOLUTIONS.
     

  5. De Klant/contractant mag deze niet voor andere doeleinden gebruiken, noch reproduceren, noch aan derden overdragen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van HK SOLUTIONS.





    Artikel 17 – Persoonsgegevens

     

  6. HK SOLUTIONS handelt in overeenstemming met de vertrouwelijkheidsregels van de GDPR. In dit kader behoudt HK SOLUTIONS zich het recht voor om persoonsgegevens van haar Klanten/contractanten te verzamelen. Deze gegevens zijn noodzakelijk voor het beheer van bestellingen en dragen bij aan de verbetering van de dienstverlening en informatieverstrekking aan Klanten.
     

  7. Deze gegevens kunnen worden overgedragen aan partnerbedrijven die betrokken zijn bij het beheer, de uitvoering, verwerking en betaling van diensten en bestellingen. Ze worden ook bewaard voor beveiligingsdoeleinden en om te voldoen aan de geldende wettelijke en reglementaire verplichtingen.
     

  8. De Klant beschikt over het recht op toegang, rectificatie en verzet met betrekking tot zijn persoonsgegevens. Dit recht kan worden uitgeoefend via de website van HK SOLUTIONS.





    Artikel 18 – Archivering - Bewijs

     

  9. HK SOLUTIONS verbindt zich ertoe om bestelbonnen en facturen te archiveren op een betrouwbare en duurzame drager, zodat een getrouwe kopie wordt bewaard.
     

  10. De geautomatiseerde registers van het bedrijf worden door alle betrokken partijen beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen, betalingen en transacties tussen de partijen. Dit garandeert een nauwkeurige en transparante traceerbaarheid van uitwisselingen en transacties.





    Artikel 19 - Geschillen

     

  11. In geval van geschil met betrekking tot de geldigheid, uitvoering of interpretatie van de relatie tussen HK SOLUTIONS en de Klant/contractant, en indien geen minnelijke schikking mogelijk is, zijn de bevoegde rechtbanken die van het gerechtelijk arrondissement Luik, België.
     

  12. Elk geschil valt onder het Belgische recht en de voertaal van de procedure is Frans.